GT News

Daně, účetnictví, právo a nejen to. Všechny klíčové novinky pro váš byznys.

| 31. Března 2016

Trápí vás docházka?

Sdílet článek:

Základem pro správný výpočet mezd je vždy kvalitní záznam docházky, přesněji řečeno evidence pracovní doby. Každý firemní specialista, který má na starosti přípravu mzdových podkladů, nejspíš potvrdí, že mu tato práce zabírá hodně času a nepatří k těm nejzábavnějším.  Jakou pomoc v této oblasti nabízejí dnešní technologie?

Na trhu najdeme celou řadu docházkových systémů založených na některém z hardwarových řešení, v poslední době asi vítězí čtečky otisku prstů. Firmy, jejichž zaměstnanci nepracují na jednom pevném pracovišti, zase preferují softwarová řešení – zaměstnanci se přihlašují a odhlašují přímo na svém PC, chytrém telefonu či tabletu. Kvalita výsledné evidence pracovní doby ale vždy závisí na kázni a důslednosti. Firmy často nedokážou využít potenciál draze nakoupeného zařízení či softwaru právě z tohoto důvodu.

Přitom docházkové systémy nemusí sloužit jen jako zdroj pro evidenci pracovní doby. Můžete od nich získat mnohem víc.

GO TAMIGO!

images.jpg

Tamigo je webová aplikace vyvinutá dánskou firmou s více než desetiletou historií a používaná v různých zemích světa k řízení lidských zdrojů. Provozovaná je způsobem SaaS (software as a service), takže nevyžaduje žádnou počáteční finanční investici.

Práce s Tamigem začíná už přípravou – rozvržením pracovní doby. Potřebujete obsadit směny, naplánovat dovolené nebo jiné nepřítomnosti? Začněte sestavením pracovního kalendáře. Zapojte do této činnosti své zaměstnance, dejte jim možnost podávat žádosti o dovolené, náhradní volna a jiné nepřítomnosti online.

Evidujte nejen začátek a konec pracovní doby, ale také přestávky na odpočinek a různé aktivity zaměstnance v rámci pracovní doby. Aplikace Tamigo Touch pro chytré telefony umožní využití i u zaměstnanců v terénu.

Motivujte své zaměstnance k odpovědnosti za správnost docházky. Alespoň jednou týdně docházky kontrolujte (třeba i z pohodlí svého domova nebo z hotelu u moře) a uzavírejte odsouhlasené dny, aby nemohly být zpětně změněny. Konečně, kdo si bude za měsíc pamatovat, jak to všechno bylo? Kontrolujte požadavky zaměstnanců a schvalujte online.

A co z toho budete mít? Po skončení měsíce budete mít k dispozici kompletní podklad pro výpočet mezd. Už žádný stres na konci období. Prostě uzavřete poslední týden a uvědomíte své mzdové účetní, že mají podklady připravené ke stažení.  Budete mít kompletní přehled o docházce, čerpání dovolených, nemocnosti.  Pokud vložíte potřebné podklady, budete mít k dispozici i finanční vyhodnocení. Porovnáte tržby, mzdové náklady a produktivitu jednotlivých středisek či prodejen.

Tamigo bylo vyvinuto zejména pro oblast retailu, restaurací, kaváren a hotelů. Jeho výhody však může ocenit každý podnik, ve kterém je kvalitní plánování směn základem pro hladký provoz.

Předpokladem úspěchu každého produktu je kvalitní zaškolení a podpora při jeho zavádění ze strany dodavatele, a také kázeň na straně uživatelů systému. Málokdy lze uspořádat věci tak, aby zaměstnanec neměl možnost přijít či odejít z pracoviště, aniž by si tzv. „pípnul“. Proto se zejména na začátku vyplatí věnovat pozornost tomu, aby všichni uživatelé pochopili správně své úlohy a důsledně vyžadovat, aby je plnili.

V našem mzdovém a personálním oddělení jsme připraveni Vám pomoci a podpořit Vás ve Vašem úsilí. Umíme spravovat Tamigo a Vaše mzdové exporty zpracujeme rychle ve výsledné (správné) mzdy.

Zaujalo vás Tamigo? Kontaktujte nás!

Tel.: 296 578 300

Emal: ff@fucik.cz