Inovace, digitalizace, technologie a butikové služby

Publikováno:
11. prosinec 2017
Autor:
  • Edita Ševcovicová
Obor:

Už skoro dva roky nemůžu dospat rána, i tento úvodník píšu ve 4:20, samozřejmě na poslední chvíli těsně před vydáním tohoto čísla.

Každé ráno si udělám mentální cvičení, honí se mi v hlavě, co zlepšíme, zjednodušíme, zařídíme, jak ke klientům dostaneme nové technologie při poskytování našich služeb a jak si na druhou stranu udržíme schopnost pronikat do hloubky jeho jedinečného problému a poskytneme mu dobrou radu.

Cítím se jako na počátku podnikání, ani po více než dvaceti letech nemám dost a chci něco víc.

Nedávno jsem navštívila přednášku, kterou pořádala Komora daňových poradců, hostem byl ekonom Tomáš Sedláček. Tam se mi to trochu zarámovalo, skrývají se za tím touhy, nám lidem prostě nikdy není dost a chceme pořád něco víc. 

Aktuálně je to digitalizace, která nás pohání, ale na druhou stranu si uvědomuji i jedinečnost nashromážděných dlouholetých zkušeností a spolupráci se skvělými lidmi, které nemůžou nahradit ani sebelepší stroje.

Mám to:  Jsme butik na kvalitní rady, ale část našich služeb bude technologicko-zpracovatelská pro to, co se opakuje.  Je toho velké množství a můžeme se naučit zpracovat to.

Podělím se s vámi s osobní inspirací: Můj syn studuje webový design a přivydělává si na živobytí v restauraci. Je to asi rok, co v podvečer sledoval doma zápas v lakrosu. Bydlíme kousek od letiště a on měl za necelé dvě hodiny letět  do Dánska. V tom mu zavrněl iPhone, on ho přelétl pohledem a prohlásil: „Tak jsem si vzal směnu a až přiletím do Kodaně, půjdu rovnou do práce.  Kamarád má horečku a nemůže přijít.“  

Chtěla jsem zjistit, jak mohl tak rychle a přesně reagovat!  Má v telefonu aplikaci na online řízení lidských zdrojů. Krátce mi vysvětlil: „Mám tam svoje směny. Když se něco děje, můžu dát směnu do nebo si vzít směnu z tržiště za podmínky, že to schválí manažer. Když přijdu do práce, přihlásím se do docházky, to můžu jen na firemní wi-fi. A představ si, že mi to vždycky strhne 15 minut, to je čas co mám na převlečení a než se postavím na plac.  Taky mě to nezaregistruje dřív než je plánovaný začátek směny a když skončí měsíc, vím přesně, kolik mám hodin a kolik budu asi brát.  Pošlou mi tam i výplatní lístek. Když chceš nebo potřebuješ, můžeš si to přepnout do deseti jazyků. V restauraci pracují lidé z  celé Evropy, tak si to přepnou na co potřebují." Už je to i v ČR a my na to napojili náš mzdový software.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Edita Ševcovicová